Weg naar de river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Weg naar de river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Weg naar de river Kwai

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

19 Oktober 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteravond na een nachtmutsje als een baksteen in slaap gevallen. We hebben een prachtige kamer en bedden waar we dwars in kunnen liggen. Toch wel jammer, je ziet niet zoveel van de kamer als je slaapt.:( Na het ontbijt de motoren bepakt ( klinkt heel wat maar ieder een roltasje, Jack de tanktas en ik een rugzakje). De Tom Tom moet ons Bangkok uitkrijgen maar helaas missen we ergens toch een splitsing in het hectische verkeer van Bangkok. En dat gaat hij ook nog op zwart, batterij leeg. Kan ook niet veel hebben dan. Fijn dat hebben wij dan.
De kaart erbij en hopen dat we snel de juiste weg vinden.
Na een 100 km extra te heben gereden bereiken we uiteindelijk Kanchanaburi, bekend om zijn bridge over de river Kwai. Een 14 jaar geleden zijn we hier al een keer geweest, toen was het al druk, maar nu zag het "zwart" (nee geen pieten) van de mensen, het is echt heel toeristisch geworden. Ook wij hangen even de toerist uit. Maken wat foto's, lopen een stukje over de brug en gaan opzoek naar een overnachting. Op de heenweg was mijn oog al op een steegje gevallen met een uithangbord Pongpen. Een klein resortje, nette kamers en een zwembad voor 650 Bath +/- 17 Euro. Wat willen we nog meer? Zoals wij altijd zeggen een wel verdient koud biertje. Deze staat dan snel klaar voor ons en we genieten van de vroege avondzon. Douchen, poetsen en schrobben. Het is warm onder de helm en in de motorjas en na een zweetdruppel te hebben afgeveegd aan mijn witte t shirt blijft er een vieze zwarte veeg achter..... gatver, jakkes. Alle uitlaatgassen blijven aan je lijf plakken. Je voelt je tochal al niet fris na een dag op de motor.
Sraks fris gedouched het stadje bekijken. Morgen op de terugweg naar Bangkok willen we nog naar het War cemetery.
Zo ver is het nog niet. Eerst genieten van de avond.

Kus
Jack en Maaike

• 21 Oktober 2014 - 21:04

Alex En Janneke:

Leuk dat jullie over de kwaaie brug zijn geweest, mooie foto's. Zal vanavond jullie verslag voorlezen aan pap en mam. Fijn ook dat de brommertjes het goed doen. Laat je maar lekker verwennen en geniet van jullie vakantie. Dikke knuf Alex en Janneke.