Verlopen visum en Loy Krathong - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Verlopen visum en Loy Krathong - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Verlopen visum en Loy Krathong

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

07 November 2014 | Thailand, Trat

Als je Thailand met het vliegtuig binnenkomt dan ontvang je automatisch een visum voor 30 dagen, kom je via land binnen dan is dat maar 15 dagen. Doordat onze reis anders is gegaan, is onze visa eerder verlopen dan het vliegtuig terug gaat. Toevallig keek Jack in het paspoort en ontdekte het probleem, ships kunnen we daar ook nog achteraan. Googlen en de schrik slaat me op het hart. Hier in Thailand zijn ze niet gemakkelijk met een verlopen visum, geld boetes voor iedere extra dag en zelfs gevangenisstraf. Ben gek op Thailand maar dan wel in vrijheid. De onrust slaat toe en heb haast geen oog dichtgedaan die nacht, dit moet zo snel mogelijk worden opgelost. De volgende ochtend nemen we de boot naar het vaste land en rijden naar de dichtstbijzijnde immigratiekantoor. Mocht het zo zijn dat het niet soepel verloopt dan kunnen we nog naar Cambodja met een twee dagen kun je weer terug zijn maar dan wel met een visum van wederom 15 dagen. Een dik half uur staan we weer buiten het immigratiekantoor, kopietjes van de paspoorten, 8 pasfoto's rijker en 3600 Bath armer. Wel hebben we nu de juiste stempel in onze paspoorten en een visum voor 30 dagen!. We vieren het met een lekkere kop koffie en rijden weer rustig naar de boot. Net na de middag zijn we weer op het eiland en kunnen weer verder genieten van de vakantie. En dan wel legaal :)

Loy Krathong
Gisteren is het Loy Krathong feest gevierd. De 'Krathong' is een offer voor 'Mae Khongkha', de 'Moeder van het Water'. De Thais geloven dat bij het wegdrijven van de 'Krathong' ook zonden en ongeluk zullen weggaan. Hoe verder de 'Krathong' wegdrijft en hoe langer de kaars blijft branden, hoe meer voorspoed en geluk in de toekomst. Nu zitten we hier aan zee, als je de Krathong in het water zet dan gaat het kaarsje in een no time uit door de zeewind en de Krathong drijft naar je toe ipv af. :0 We genieten verder van de avond, op het strand zijn de stranttentjes versiert met allerlei lichtjes en er wordt aardig wat vuurwerk afgestoken. De Thai viert zijn feest en wij vieren deze mee.

• 07 November 2014 - 18:30

Riemie:

Wow... jullie maken wat mee.... maar ff lekker ontstressen op het eiland! ;)

• 09 November 2014 - 11:28

Alex En Janneke:

Nou gelukkig is alles weer goed geregeld kan de vakantie weer verder gaan. Geniet er maar weer van. Een dikke knufs uit limbabwe en natuurlijk ook van pap en mam.