Koh Chang - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

03 November 2014 | Thailand, Soi Dao

De regen komt gestaag naar beneden en het donderd en bliksemt momenteel, mooi momentje om weer wat te schrijven en foto's toe te voegen.
We zitten momenteel op Koh Chang en willen een week van de rust genieten en de bilbotjes wat rust geven.
Kunnen we gelijk de rest van het lichaam wat proberen bij te kleuren bij de handen. De handen zijn donker bruin van twee weken op de motor.
De laatste dag voordat we de boot naar Koh Chang nemen is het laatste stukje langs de Cambodjaanse grens. Een mooie weg, rustig met verkeer en uitzichten op de bergen.
We rijden door een gebied waar ze nog werken met olifanten, helaas hebben we ze niet gezien.
We gaan een koffie drinken in Pong Nam Rong.in dit plaatje zijn we twee jaar geleden ook gestopt en Heeft Jack daar een gesprek gehad met een Europeaan die daar een guesthouse is begonnen. Ik zeg vaak toeval bestaat niet want wie komt daar in het koffie tentje binnenstappen?......
Juist dezelfde man als twee jaar geleden. Hoe is het mogelijk? Ik weet het niet heb er geen antwoord op.
Het is wel een jaar dat we mensen tegenkomen die we ooit eerder hebben ontmoet. Heel vreemd .
We komen bij de veerboot naar Koh Chang en kunnen bijna zo doorrijden de boot op. In de verte zien we donkere luchten en hopen dat we niet te maken krijgen met de watermassa die daar uit kan komen.
Het geluk is niet met ons, als we boot afrijden zijn we in een mum drijfnat.
We rijden voorzichtig de berg over om op White sand beach te kunnen komen.
Zeik maar dan ook zeiknat komen we aan we hebben geen droge draad meer op het lijf. We zeggen iedereen gedag bij de strandtent en het ontvangst is weer hart verwarmend. Heerlijke plek hier.
Snel een warme douche en droge kleren aan en op naar het strand voor een biertje en het heerlijke eten van de kok van Beach Tango.
Het seizoen is nog niet echt begonnen en daarbij is het heel erg rustig wat betreft toerisme, wij vinden het niet erg lekker rustig zo.
We hebben twee dagen al lekker van het strand genoten, weer is wel wisselvallig en we houden de wolken in de gaten. Als je denkt... het kon zo wel eens gaan regenen dan ben je al te laat. Temperatuur blijft wel lekker, koelt niet echt af.
We blijven tot vrijdag op Koh Chang en rijden dan richting Koh Samet. Op dit eiland zijn we nog nooit geweest dus weer wat nieuws.
Zo nu tijd om de boeken uit te lezen en te genieten van het niets doen.

Dikke lieve kussen
Jack en Maaike

• 03 November 2014 - 08:17

Fenna:

Je handen moet je ook goedbruin hebben en je gezicht. De rest zien ze hier toch niet meer. Maar geniet verder is allemaal leuk lezen voor ons

• 03 November 2014 - 18:05

Riemie:

Hoi daar,
    Wat leuk toch die verslagen en mooie foto's. Lekker op afstand mee genieten van jullie avonturen.
    ff lekker chill nu, ook fijn op z'n tijd. Geniet ervan!! xx :)

• 03 November 2014 - 21:26

Rob:

Volgens mij woont Patrick (vriend van Debby) op Koh Chang. had daar een soort van cafe. Enorme bos met haar, kan niet missen als je m ziet!
    En als je terug bent zie je mij weer, alweer een bekende :-) xx