Km (vr) eten - Reisverslag uit Surin, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Km (vr) eten - Reisverslag uit Surin, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Km (vr) eten

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

22 Oktober 2014 | Thailand, Surin

4 dagen achter elkaar gereden en bijna een 1200 km op de teller staan.
Dinsdag, eindelijk we kunnen met de geplande route gaan starten.
We rijden nu vlot Bangkok uit en rijden naar Surin. De wegen zijn druk met verkeer en alles haalt elkaar hier links en rechts in als ze al niet als spookrijder je te gemoet komen.
Gemiddelde snelheid ligt laag en we halen Surin niet met daglicht.
We zijn er niet blij mee want hier hebben ze geen straat verlichting en je mag al blij zijn dat datgene wat op de weg rijdt wel verlichting voert. Het is echt levensgevaarlijk hier om zo laat nog te rijden. Na wat zoeken in Surin vragen we een kamer in een zo op het oog een goed hotel. We vragen of we de kamer mogen bekijken en een dame sloft voor ons uit naar haar beste kamer. We zijn er al eens eerder ingetrapt dat als je moe bent, dat je al snel genoegen neemt met wat je krijgt. Nou daar trap ik niet in dit keer. Bij het zien van de kamer kreeg ik al overal jeuk, nee hier blijf ik echt niet de hele nacht. De dame heeft nog een kamer en weer slippert ze voor ons uit. Ook de tweede kamer kan me echt niet bekoren en we gaan verder opzoek. Uiteindelijk vinden we een kamer, stuk goedkoper en super netjes.
Deze dag en morgen zijn saaie dagen wat motorrijden betreft. We zien het als een verbinding van Bangkok naar de grens van Laos en dat betekent km maken.
We zijn 3 keer goed nat geworden van de regen, het is einde van het regenseizoen dus dan kan er nog een buitje valen. Dan ook met recht vallen, alsof ze een emmer leeg kieperen. Geen tijd krijg je om een regenpak aan te trekken want in een mum van tijd ben je tot op het laatsste draadje kletsnat.
Tijden het rijden gebruiken wij ons zelf als waslijn en door het rijden en de zon zijn we ook snel weer droog.
Maar bij de derde keer ben je er wel klaar mee.
Verder niets bijzonders vandaag, veel km gereden en de motoren snorren goed.

Xxx
Jack en Maaike

• 22 Oktober 2014 - 18:19

Diana Vos:

Ach hier hebben we de eerste herfst storm achter de rug. Dus geniet nu maar van het drogen van de kleding op de motor ;-). Gaat je hier niey lukken.