Gas terug - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Gas terug - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Gas terug

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

26 Oktober 2014 | Laos, Pakxe

Opweg naar de grens van Cambodja en weg van de grens van Cambodja.
We komen met de motoren niet de grens over van Cambodja. We missen enkele papieren die in Phnom Penh moeten worden aangevraagd. Dit kan niet waar zijn. Hebben we 1600 km gereden om weer terug te moeten gaan... bij de Cambodjaanse grens proberen we met alle ziel en zaligheid om de dounier te bewegen of hij zoals zijn collegae van Thailand en Laos niet ergens een formulier heeft liggen. Ik kan je vertellen geen stempeltjes en geen formuliertjes voor ons. NIets helemaal niets.Niet op - onder zijn bureau, in een laatje of op een stapeltje. Jack probeert nog de douanier geld te bieden maar de beste man blijft bij zijn punt, we moeten eerst naar Phnom Penh. Volgens hem is dat nu de wet. Dit zou beteken dat we met een bus 400 km heen en weer terug moeten om de reis voort te kunnen zetten. Zwaar teleurgesteld keren we de motoren om en drinken een bakkie troost en bespreken plan C. Terug naar Pakse, daar kunnen we de grens weer over, terug naar Thailand.
Plan C is de grens van Cambodja zo ver mogelijk te volgen maar dan wel aan de Thaise kant :( heel mischien gaan we het nog proberen bij een andere grens overgang Cambodja met de motoren in te komen, wie weet is ondertussen de wet wel weer veranderd hahaha.
Jammer maar het is niet anders, twee jaar geleden hebben we Cambodja moeten onderbreken en nu komen we er niet in. Verder naar het noorden in Laos is geen optie de grensovergangen zijn hier niet zoals in Europa. Hier liggen ze honderden km uit elkaar.
Morgen Laos verlaten en terukijken op een kort avontuur.

Dikke kussen Jack en Maaike

• 26 Oktober 2014 - 13:32

Riemie:

Hey daar globetrotters,
    Hartstikke leuk jullie reisavonturen te lezen.
    En jaaa je maakt wat mee daar, pfffffff geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.. :(
    'k duim voor een goeie voortzetting... op naar verder, veel plezier en toitoitoi ;)
    groetjes xx

• 26 Oktober 2014 - 14:46

Rob:

poe... das een domper. Misschien een andere grenspost, zou mooi zijn! Maar hoewel het om de reis gaat, niet de bestemming, wil je graag Cambodja in . :-) wie wil dat eigenlijk, Cambodja in??? Rare mensen die Poirries...

xx Rob

• 26 Oktober 2014 - 14:46

Rob:

xx Rob

• 26 Oktober 2014 - 19:43

Marleen:

Oh nee, wat balen weer!! Blijf wel lekker genieten hè, het blijft hoe dan ook lekker vakantie :) XXX

• 26 Oktober 2014 - 19:50

Alex En Janneke:

Jongens wat jammer van de lange reis en dan een gesloten grens. Laat het de pret niet drukken, op naar het volgende avontuur. Jullie krijgen een dikke kus van Paps en Mams, en ook van ons geniet nog van de rest van de vakantie. Dikke knufs Alex en Janneke.