Meegenomen door militairen - Reisverslag uit Kantharalak, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Meegenomen door militairen - Reisverslag uit Kantharalak, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Meegenomen door militairen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

27 Oktober 2014 | Thailand, Kantharalak

Weer terug in Thailand, binnen 40 minuten waren we Laos uit en Thailand in ( het kan dus echt wel).
Vandaag een hele mooie dag gehad, we rijden van de grote weg af en nemen een route die langs de grens van Laos en Cambodja gaat. We zien de bergen die in Cambodja liggen maar kan de pret niet drukken. De weg slingert en het is iets wat heuvelachtig. We rijden eerst langs vele rubberplantages en vervolgens weer langs de rijsvelden. We passeren kleine dorpjes met huizen op palen en echt het authentieke Thailand. Ook komen we door diverse plaatsen waar de tijd niet heeft stilgestaan en heus modern zijn. In een van de plaatsjes blijven we even rusten bij een tempel en eten een kleine lunch. We worden aangesproken door een man met enorme dredlocks en vind het geweldig dat we aan het rondreizen zijn met de motor. Belangstelling hebben we voldoende, het is hier nog niet echt de gewoonte om met motoren te rijden wel met brommertjes.
We rijden naar Preah Vihear, de beruchte tempel waarom Thailand en Cambodje hevig gevochten hebben, vorig jaar is de tempel aan Cambodja toegewezen en kun je niet meer via de Thaise kant de tempel bereiken. Wel kun je vanaf de top van een berg een heeeel klein stukje zien en dan nog moet je goede ogen hebben.
Het valt op dat het leger nog steeds aanwezig is, grote legervoertuigen en veel militairen. Bij de checkpoint worden we ook hier weer niet doorgelaten met de motoren ( nee he wat nu weer?!!). De militairen proberen ons uit te leggen waarom niet maar komen echt niet verder met de verklaring dat het niet mag. Tja daar hebben we wat aan. Uiteindelijk hadden ze DE oplossing, motoren moesten we laten staan en worden met een militair meegenomen in de auto. De lieve man heeft ons keurig een 8 km verderop op de berg afgezet, helemaal geweldig, ben gek op mannen in uniform :)
We hebben een prachtig uitzicht over Cambodjaans grondgebied. Heel erg mooi. Goede keus om toch de gok te wagen hier naar toe te gaan.
We komen onze rastaman ook hier weer tegen en hij nodigt ons uit om in zijn cafe te komen, haha wel op Samui en dat ligt helemaal aan de andere kan van Thailand. Dat is makkelijk om zo iemand uittenodigen.
We lopen nog wat rond, schieten vele foto's en filmpjes.
Je ziet hier veel prikkeldraad ,afzettingen en tenten met camouflage netten, nu zijn ze hier in Thailand niet zo snel met opruimen maar geeft toch iets wat een raar gevoel.
We bedenken dat we nog een 8 km naar beneden moeten en lopen richting de parkeerplaats waar de nodige touringcarbussen staan te wachten op hun gasten.
Jack spreekt een van de mannen aan en al snel is ook de terugrit naar beneden geregeld. Een prachtige bus met alle kleuren van de regenboog. Ach wat maakt het uit als we maar weer bij de motoren komen. We gaan echter niet met de bus mee want onze regelaar zorgt ervoor dat we wederom met een militair mee mogen rijden. Top goed geregeld, ik geef de man voor bewezen dienst wat bhatjes en een vriendelijk lach, is voor hem de dag ook weer goed.
We zitten nu in Kantharalak, niet een plek omlanger te blijven dan 1 nacht dus morgen lekker verder touren.