Motoren bij de dokter - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Motoren bij de dokter - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Motoren bij de dokter

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

30 Oktober 2014 | Thailand, Soi Dao

Na een dag rust zijn we deze ochtend ook niet snel uit de veren. Opzich niet zo erg, de rit van vandaag is een 200 km.
Je zou denken: makkie, echter door de staat van het wegdek hier en daar en de stoppies zijn we er toch een dag zoet mee. We hadden in de planning naar Klong Hat te rijden, we hebben er wat km bij gereden en zitten nu in Soi Dao. Mooie route vandaag, de bergen duiken weer op. Blijft een prachtig gezicht. Rijstvelden zijn mooi maar deze begroeide rotsen zijn prachtige natuur schonen.
We eten een kleine lunch en stallen de motoren voor een garage. Jack besluit de motoren een oliecheck te laten ondergaan. Gebroedelijk staan de motoren in de werkplaats en de monteurs in witte!!! Kledij zitten gehurkt naast de motoren te kwetteren hoe en wat. Jack geeft nogmaals aan, alleen olie hoor! Haha nou vergeet het maar. Het hele arsenaal steeksleutels komen tevoorschijn en er wordt aan van alles los gedraaid, vastgedraaid, olie spray, kettingspanning. Geweldig om te zien. Onder het genot van koffie en een glas water bekijken wij of er toch dan nog een vlekje gaat komen op het oh zo witte uniform. Benieuwd wat de rekening gaat worden. Wellicht niet zo'n goed idee geweest. Ze maken een proefrit en wij donderen bijna van de stoel af dat de motoren ook nog gewassen worden, droog gespoten en opgepoetst. Ohh jee dit gaat geld kosten, ze hebben ons nu echt bij de veter.
Nou kom maar op met de kosten.... 550 Bhat (+/- 13 Euro) en dan wel voor twee motoren!!!.
Dus lachend gaan we met opgepoetste motoren de weg weer op.
In Soi Dao vinden we een resortje, achteraf gelegen en heeft ook een zwembad. We trekken snel onze zwemkleding aan en plonsen in het koele water, heerlijk.
Ons diner wordt een heuse magnetron maaltijd, we stappen niet meer op de motor gezien het aantal biertjes die we genuttigd hebben. Het resortje heeft geen restaurant en in de omgeving ook niets wat lijkt op een eetstalletje. Eten was best lekker en het uitzicht op de bergen maakt alles goed.
Verder valt hier niets te beleven dus we duiken in onze boeken en gaan de route voor morgen bepalen.

• 30 Oktober 2014 - 21:20

Rob:

komen ze ook motoren halen om te wassen/ poetsen?

xx Rob