Tempel Phanom Rung - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu Tempel Phanom Rung - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Jack en Maaike Poirrie - WaarBenJij.nu

Tempel Phanom Rung

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

29 Oktober 2014 | Thailand, Ban Kruat

Gisteren geen spannende dag, we rijden over de 24 van oost naar west. De 24 is een"snelweg" , het is echt een K... weg, gevaarlijk, slecht wegdek, druk met vrachtverkeer en automobilisten waarbij je denkt: hebben ze wel een rijbewijs?. We rijden naar Ban Kruat (nooit van gehoord) een dagafstand van een 250 km waarvan de laatste 100 binnendoor gaat en ook hier super slechte wegen. Diepe gaten, we slingeren van de linkerkant van de weg naar de rechterkant.
We bereiken Ban Kruat en blijkt een aardig stadje te zijn.
Via google een overnachting gevonden met zwembad dus we blijven een nacht extra, even rust nemen.

Deze ochtend een cultureel uitje, we gaan opzoek naar twee Kmer tempels. Onderweg laten we een schilpad op zijn tempo de weg oversteken, schattig. We zijn hier nog nooit een schildpad tegengekomen. Hij ons schijnbaar ook niet want van schrik blijft hij staan midden op de weg en trekt zijn kop in. Hij zal wel gedacht hebben: als ik jullie niet zie, zien jullie mij ook niet. Jack pakt hem op en zet hem veilig in het gras aan de overkant.
We bezoeken de twee tempels, ze zijn adembenemend mooi.je hoeft hiervoor niet naar Ankor (Cambodja). Even zo mooi en minder toeristen :).
De middag besteden we aan massage en het zwembad. Wat willen we nog meer.

Xxxx
Jack en Maaike

• 29 Oktober 2014 - 19:27

Erik:

Hoi Jack&Maaike,
    wat een mooie foto's van die tempel zeg. En zo heerlijk rustig.
    Jullie maken dit jaar weer erg veel mee zeg, geweldig om te lezen. Maar kan me voorstellen dat af en toe de frustraties wel toeslaan. Gelukkig wel heel veel mooie momenten.

Als ik dit zo allemaal lees gaat een reis naar Thailand wel weer erg trekken.

Veel plezier

Groetjes Erik